"Κούρασε" την Κυβέρνηση ο οδικός άξονας Ψαχνά Στροφιλιά!!!

 


Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο του δεν θα συνεχίσει να ασχολείται με την μελέτη του Βόρειου Οδικού Άξονα της Εύβοιας Ψαχνά- Στροφιλιά και ότι η ευθύνη μεταβιβάζεται στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Τρία χρόνια μετά την καταστροφή της Βόρειας Εύβοιας και την πρωθυπουργική υπόσχεση για νέο οδικό άξονα ξαναγυρίζουν πάλι στο μηδέν.

Αποσιωπά ο Υπουργός ασφαλώς ότι έως σήμερα ήταν γνωστό ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση της μελέτης και είχε μάλιστα δεσμεύσει και μέρος της χρηματοδότησης ( Απόφαση  Α.Π.: Α/ΣΥΠ000/ΤΣ/ΟΔ/384028/2 -12-2022- ΑΔΑ:6ΕΗΦ465ΧΘΞ-ΕΙΩ) αφού άλλωστε  η  Ε.Υ.Δ.Ε./Κ.Σ.Σ.Υ. της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε αναλάβει τη διαδικασία ανάθεσης της μελέτης, διαδικασία που «ναυάγησε» μετά από Απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Εν τω μεταξύ είχε ανακοινωθεί η ορθή πλέον επαναδημοπράτησή της. Ως εκτούτου η δήλωση ότι το Υπουργείο θα καλύψει την χρηματοδότηση του συνόλου των μελετών είναι τουλάχιστον άνευ σημασίας καθώς αυτή είχε δεσμευθεί χρόνια πριν. Αλλιώς ποιος θα την κάλυπτε; Η Περιφέρεια;

Το σημαντικότερο είναι ότι το Υπουργείο Υποδομών δεν αναλαμβάνει πλέον την διαδικασία ανάθεσης των μελετών του νέου οδικού  άξονα. Αυτή ανατίθεται στην Περιφέρεια. Είναι απορίας άξιο γιατί μετά από δύο και πλέον έτη αποτυχημένης προσπάθειας των κατά τεκμήριο εμπειρότερων από νομική, τεχνική και υπηρεσιακή άποψη και επαρκώς στελεχωμένων Υπηρεσιών του Υπουργείου ξαναγυρίζουμε στο σημείο μηδέν και μεταφέρεται η ευθύνη στην Περιφέρεια.

Η Περιφερειακή Αρχή αναλαμβάνοντας αγόγγυστα την ευθύνη της ανάθεσης των μελετών και της ωρίμανσης του έργου επιθυμεί να απαλλάξει την Κυβέρνηση από το χρέος της και την επί τριετία αστοχία της αλλά όσο και εάν θέλει δεν μπορεί να την απαλλάξει από την ντροπή μίας ακόμη κοροϊδίας – της ηχηρότερης ίσως- σε βάρος της Βόρειας Εύβοιας. Ούτε το πιο εύλογο και συνάμα εμβληματικό έργο για την ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας, τον οδικό άξονα, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει πλέον ως προτεραιότητα.

Η υποτακτική της και κομματικά ομογάλακτή της Περιφερειακή Αρχή σηκώνει πλέον το βάρος της από εδώ και πέρα διαδικασίας. Υπάρχει βέβαια το προηγούμενο της άσφαιρης και κριθείσας από το Ελεγκτικό Συνέδριο μη νόμιμης ανάθεσης με κλειστό κύκλο προσφορών. Αυτή η διαδικασία θα ήταν φρόνιμο να μην επαναληφθεί. Τώρα, τρία χρόνια μετά έχει χαθεί το άλλοθι του κατεπείγοντος. Εδώ που φθάσαμε μόνο σοβαρή και σύννομη διαδικασία ανοικτού διαγωνισμού μπορεί να υπάρξει. Θα μπορέσει η Περιφέρεια να την φέρει εγκαίρως και αποτελεσματικά σε πέρας; Σπανίως το κατορθώνει.

Εν κατακλείδι, τα ερωτήματα τίθενται βασανιστικά: 

Οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας έχουν μεγαλύτερη εμπειρία από τις Υπηρεσίες  του Υπουργείου Υποδομών για την δημοπράτηση των μελετών;

Θα ακολουθήσουν την πετατημένη της κλειστής ανάθεσης ή να τολμήσουν τον ανοικτό διαγωνισμό;

 Πότε θα είναι ώριμο για δημοπράτηση το έργο; Έχουν εξασφαλιστεί πιστώσεις για την χρηματοδότηση του έργου και εάν ναι από ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα;

Το ότι μετά από τρεισήμισι χρόνια γυρνάμε στο μηδέν είναι μία ακόμη απόδειξη ότι η Κυβέρνηση και μαζί της η Περιφερειακή Αρχή Στερεάς Ελλάδας είναι  «διάνοιες» στο πολιτικό παραμύθι και «άσφαιροι» στην επιχειρησιακή πραγματικότητα. Τι άλλο είναι η περίφημη ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας από ένα κακόγουστο παραμύθι; Εύβοια Μετά  σου λέει... μετά τίποτα...

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σχετικά με τον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Βιομηχανικών Επικινδύνων Αποβλήτων (ΧΥΤΒΕΑ) στο Δήμο Τανάγρας

Τομές Δημοκρατίας και Αποκέντρωσης χρειάζεται η Αυτοδιοίκηση και όχι «μεταρρυθμιστικές στράκα στρούκες»

Από τον δικαστικό χάρτη της Εύβοιας δεν πρέπει να απουσιάζει το "Περιφερειακό Πρωτοδικείο" (Ειρηνοδικείο) Αλιβερίου